abstinent
L.A.
Zdravím všechny a prosím o Váš názor. Je možné považovat dvacetiletého člověka po dvou letech abstinence od heroinu za vyléčeného a dostatečně silného, aby se k tvrdým drogám znovu nevrátil? Vím, že odpověď není snadná, ale potřebuji vědět, jaký máte názor dle Vašich zkušeností. Heroin bral nitrožilně přibližně rok. V současnosti kouří marihuanu. Děkuji za odpověď a za to, že "JSTE".

Odpověděl: Bára Orlíková
Docela správně podotýkáte, že není snadné na tuto otázku odpovědět. Dva roky jsou dost dlouhá doba abstinence, aby se dalo s velkou pravděpodobností předpokládat, že to dotyčný bude zvládat i nadále. Ujistění o tom, že to tak bude stoprocentně, vám dát nemůžeme. Závisí to na tom, jestli má za sebou léčbu, jaké má v současnosti zázemí a v jaké je situaci, nakolik si je v abstinenci jistý. Co se týče kouření marihuany, měl by s ní onen dotyčný zacházet nadmíru opatrně. Lidem, kteří dřív brali, se prostě moc nedoporučuje to s něčím přehánět. Z těch informací, které píšete, vám moc konkrétně bohužel odpovědět nemůžeme. Pokud budete mít další otázky, jsme vám k dispozici. (p. s. Proč se vlastně ptáte?)