Drogy a antikoncepce
merita
Uzivam antikoncepcni pilulky Mercilon a chtela bych se zeptat, jestli uzivanim treba marihuany, lsd, extaze, se nesnizuje ucinnost antikoncepce, a jestli maji na antikoncepci tyto latky nejaky vliv. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Podle infomací na www.organon.cz/lekari/mercilon je uvedeno možnost snížení účinnosti antikoncepce při užívání léků pro léčbu epilepsie (např. primidon, phenytoin, barbituráty) a tuberkulózy (např. rifampicin), antibiotik (např. ampicilin, tetracyklin, griseofulvin)... Užívání THC, MDMA a LSD by nemělo nijak ovlivnit účinnost vaší hormonální antikoncepce. Může samozřejmě mít ale vliv na to, že si zapomenete pilulku vzít.... Na jakékoli další dotazy ohledně vaší antikoncepce se můžete anonymně přeptat v internetové poradně na www.hormonalniantikoncepce.cz. (p.s. jen tak bokem, i když to jistě víte, že před HIV a různými dalšími podobnými nepříjemnými věcmi vás Mercilon neochrání...)