Otazka
petr
dobrý den mohu se zeptat jestli vám říká něco podpůrný prostředek Calicor nebo něco podobného? Slyšel jsem že to berou např. vysokoškoláci pro lepší podmínky na učení tak nevím. předem díky za odpověď. Petr

Odpověděl: Bára Orlíková
Kalicor je komerční název pro piracetam, který patří mezi nootropika, látky povzbudivě působící na činnost mozku při dlouhodobém podávání. Účinkem na červené krvinky, krevní destičky, složení krevní plazmy a mozkové cévy zlepšuje prokrvení mozku a tím ovlivňuje látkovou výměnu nervových buněk a využití glukózy v mozku. Léčivé přípravky obsahující piracetam působí na zlepšení psychické kondice, příznivě ovlivňují paměť a schopnost učení. Používají se při léčbě poruch paměti, při snížené schopnosti koncentrace, snížené aktivitě, bolestech hlavy, hlavně u starších osob osob postižených sklerózou mozkových cév a poruchami činnosti mozku. Piracetam se nesmí kombinovat s léky posilujícími činnost štítné žlázy a s neuroleptiky. Další informace najdete například na www.lekarna.cz nebo na web.quick.cz/psychologies/kalicor_lecitin.htm nebo na www.nootropika.kgb.cz/pirac.htm. Doufám, že vám to takhle stačí :-)