Otazka
liza
uz dva roky vikendove uzivam pervitin na party. nemam potrebu uziti pres tyden kdy chodim do skoly ani kdyz vikend vynecham navadi mi to ale kdykoliv jdu v patek ven bez perniku me to nebavi a dycky si musim aspon trochu dat. posledni pulrok sem zmenila aplikaci na nitrozilni ale davky mam porad stejné, nechce se mi prestat ted ale planuji to v budoucnu. posledni dobou me to stejne neuspokojuje a lepe je mi bez toho. budu moci nekdy prestat? nebo je to uz velka zavislost? ja si myslim, ze toho nokdy uplne nenecham, co myslite vy?

Odpověděl: Bára Orlíková
Píšete, že berete víkendově už dva roky, poslední půlrok nitrožilně, poslední dobou vás to neuspokojuje, ale patecni zabava bez perníku vás nebaví, nechce se vám přestat, ale plánujete to... a vlastně si přitom myslíte, že toho nikdy úplně nenecháte. Postupujete sice pomalu, ale jistě. To, že berete dosud víkendově, nemusí vůbec znamenat, že to tak do budoucna zůstane. Taky přechod na injekční aplikaci není zrovna dobré znamení. Ze zkušenosti vám můžu říct, že převážná část lidí, kteří přejdou na nitrožilní užívání, nezůstanou u víkendového braní na parties... To, že je teď pro vás nemyslitelná představa, že budete do konce života abstinovat, je ve vaší situaci docela pochopitelné. Ale můžu vás ujistit, že není jediný důvod, proč by se vám to nemělo podařit. Zkuste začít uvažovat o tom, jestli není lepší toho nechat teď, dokud jste ještě při smyslech. Což by při dalším braní perníku nemusela být za chvíli pravda... Pokud byste měla pocit, že to sama nejste schopná zvládnout, zkuste se kontaktovat na K-centrum, tel.: 83 87 21 86, a poradit se, co dál. Buďte na sebe opatrná a kdyby něco, zas napište. Držím vám palce.