Dítě
Monika
Zdravím Vás, mám na vás dotaz. Brala jsem kdysi heroin injekčně, pak chvíli ne a otěhotněla jsem, celý těhotenství jsem nebrala, aby to doktoři nepoznali a teď jsem zase začala, tedy tři týdny po porodu. Beru nyní gram inj. denně. Ten dotaz se týká toho, že nevím jestli mám kojit nebo ne - no aby to nepoznali doktoři a aby nebyl zavislej i malej. To by mě manžel už vynadal ! Už takhle je nervní, když si dám, že nechám malýho řvát a nic s ním neudělám. Čím víc řve, tím víc beru... Ještě že máme zatím prachy! Díky Monika

Odpověděl: Dana Pěčová
Asi bych vám kojení nedoporučila, protože se heroin dostává do mateřského mléka a tím způsobíte závislost svého dítěte. Myslím, že jste v těžké situaci. Zkuste to zastavit, pokud jste to vydržela celé těhotenství, jste dobrá. Příchod dítěte na svět představuje velkou zátěž pro oba partnery. Hodně se jim změní dosavadní život. Pokud vaše dítě hodně pláče, je to pro vás nejspíš vyčerpávající a asi se ani pořádně nevyspíte. Tím, že budete brát celou situaci nevyřešíte. Nejspíš vám po nějaké době nebudou stačit peníze, budete si je muset obstarávat nezákonnou cestou, manžel vás může opustit a můžete přijít o své dítě, protože vám ho odebere sociálka. Jinými slovy, začnete roztáčet kolotoč drogové závislosti. A věřte, že po nějaké době se vám to těžko utají. Pokud vám mohu doporučit, zkuste požádat o pomoc při péči o dítě manžela nebo někoho blízkého, třeba budete mít víc času na přemýšlení o sobě a vaší budoucnosti. Zkuste se obrátit na zařízení, kde pracují s matkami závislých na drogách - TK Karlov nebo Denní stacionář SANANIM a pokuste se najít cestu k řešení vaší situace. Držím vám palce.