R
Dobrý den.Přechodila jsem žloutenku C a teď bych měla dle doporučení lékařky abstinovat.Pervitinu zatím zuby nehty odolávám.Abych si nemusela dávat heroin, dávám si místo něj rohypnol.Myslíte, že je k játrům šetrnější, když je to medikament?

Odpověděl: Dana Pěčová
Určitě znáte příbalové letáky k lékům. Tam se vždy můžete dočít, jaké má nežádoucí účinky a kdy při jakých obtížích se nesmí brát. V kostce to znamená, že většina léků, i když jsou od lékaře, nebo léčí, tak zároveň můžou něco v těle zatěžovat. Játra nejsou duální orgán /pokud selžou, těžko je nahradí nějaký jiný/, pro život člověka jsou poměrně důležitá a tak si myslím, pokud jste prodělala hep. C, měla byste na ně být hodná a opravdu se pokusit abstinovat od všeho. Navíc při užívání Rohypnolu jenom přeručkujete k jiné závislosti. Možná bych vám doporučila zkusit bylinky nebo přírodní preparáty. Poradí vám v každé lékárně. Hodně štěstí. P.S. pokud máte problémy se závislostí, zkuste se obrátit na zařízení nebo terapeuta, který by vám mohl pomoci s abstinencí. Hodně štěstí.