Pro M.H.
Tereza
Tak...jsem 12 dní čistá (já vím, nic moc, ale aspoň něco). Je to podezřele jednoduchý, tak začínám mít strach, co z toho bude, protože vždycky, když mi to takhle připadalo, jsem v tom za pár dní zase jela. Ale mám trochu problém, nevím, jestli to souvisí s tím, že jsem smažila (asi spíš bych řekla, že jo), a jestli se to časem zlepší, nebo naopak. Chvílema si vůbec nic nepamatuju, třeba jdu po Praze a najednou nevím, co to vlastně je za město, nebo se bavím s někým, koho dlouho znám, a vůbec nevím, jak se ten člověk jmenuje... Je to vždycky jenom chvilku, ale připadám si trochu...divně. Pak další věc jsou žíly - co to je, když se mi od místa vpichu dělají na kůži červený čáry? Zatím to vždycky zmizelo, teď teda taky, ale nepřipadá mi to moc normální a zajímalo by mě, co to je (předpokládám, že vy to budete vědět). Ještě bych měla další otázku, co znamená to DiS, co většinou mají socální pracovnice za jménem, a jestli je prostituce trestnější v 17 než třeba ve 20 (pro toho, kdo to provozuje, a pro toho, kdo za to platí).

Odpověděl: Martin Hulík
Ahoj Terezo. Už se trochu známe, tak bychom si mohli tykat, co myslíš? Mám dojem, že je vhodná doba začít VÁŽNĚ uvažovat o léčbě. Aby sis abstinenci udržela (ne jako vždycky), je potřeba udělat nějaký razantní krok. Nečekej na zázrak a začni něco dělat. Ony ty neúspěchy časem člověka omrzí a bude to čím dál těžší.
Paměť by se měla časem zlepšit, když nebudeš smažit. Horší je to s těmi žílami - zajdi do Káčka (Osadní 2, Praha 7), oni se ti na to podívají. Udělej to rychle, protože hrozí otrava krve. Zároveň se tam informuj o možnostech léčby. Doporučuju začít docházet na motivační skupiny do Denního stacionáře SANANIM - vždy v úterý a ve čtvrtek od 10,30 do 12 (Janovského 26, Praha 7, t. 20803130). Dozvíš se tam vše co je třeba - o léčbě, prostituci, žílách a tak.
DiS znamená diplomovaný specialista.
Hodně štěstí. Máš teď příležitost, tak se na to nevykašli.