5htp once again
Pietro
...ste proti tryptofanu nějak zaměřený (skoro hysterická reakce M. Hulíka na otázku filipa)...vždyť se to prodává v čr legálně (www.bwy.cz)...copak je to tak škodlivý? Sem se koukal na neta a jasný důkazy o neurotoxicitě sem nenašel...sou to jenom pochybnosti. A co se týče psychoaktivity, tak taky nic extra...a že si to bere někdo, aby mu líp jely drogy (třeba éčko)...tak to taky prej nijak extra nefunguje (spíš placebo efekt)...co si o tom myslíte? To nepíšu, že se chci hádat a že bych si myslel, že mám patent na pravdu...jenom mě prostě zajímá, jak to je...

Odpověděl: Martin Hulík
Hysterická, hm... No asi že jsme byli požádáni o kontakt, kde to koupit, bez dalšího vysvětlení. A to my neděláme - jestli je to legální nebo ne, je mi jedno (navíc tryptofan je malinko odlišný od 5-htp (5-hydroxytryptofan)). Ony ty chytré drogy nejsou úplně neškodné, zvlášť když se kombinují. Jejich užívání má smysl, pokud je zdravotně indikováno.
5-htp se typicky kombinuje s E, a je to kombinace riziková. Placebo efekt je možný, ale ten se týká pouze dopadu na náladu.
Pochybnosti o neurotoxicitě stačí k tomu, abychom před užíváním varovali. Naše informační zdroje uvádí při této kombinaci zvýšení rizika serotoninového syndromu, naopak zase za určitých okolností možná snižuje neurotoxicitu E (způsobenou zvýšenou hladinou volných radikálů). Prostě příliš mnoho nejistých, neúplných a protichůdných informací, tedy důvod k opatrnosti.
Bezpečnější je vitamín C a vitamíny B v doporučených dávkách.