pernik
sb
uz neberu pres rok, jsem po leceni, pak jsem to chvili vydrzela,ale nikdy to moc dlouho netrva, a ted uz jsem byla v takovym stavu, ze jsem na pernik skoro vubec nemyslela, nezajimal me, nepripoustela jsem si, ze si ho znovu dam a najednou je to zpatky, a nebyla to nijak zvlast velka stimulace,nevim, mam proste jenom strach

Odpověděl: Bára Orlíková
Jestli tomu dobře rozumím, popisujete chutě na drogy, které nepřestávají i přesto, že takhle dlouho abstinujete... Asi by bylo možná lepší zajít někam, kde o těhle svých stavech, které se vám vrací, vzpomínkách, chutích a tak, můžete s někým mluvit. Ono to tak prostě bohužel je, že když člověk nějakou dobu bere a pak abstinuje, že tyhle stavy čas od času přichází. Ze začátku je to intenzivnější a častější a postupně se to vytrácí, ale trvá to dlouho, než vás to přestane dostávat. Ale můžu vás ujistit, že mít chutě na drogy, pokud jste brala delší dobu, po roce abstinence, není vada charakteru, něco, z čeho byste měla mít výčitky svědomí, pokud tomu nepodlehnete. Je dobré si zmapovat situace, kdy se vám tohle stává a začít s tím pracovat, abyste se tomu mohla líp bránit. Je jasný, že když máte o nepříteli víc informací, můžete s ním líp bojovat... :-) A když byste se na to sama necítila, zkuste mi napsat na aftercare@sananim.cz nebo zavolat na číslo O2/84 82 68 44. Pracuju v sananimském Doléčovacím centru, které by vám přesně v téhle situaci mohlo přijít vhod. Bára