kokain
barry
Dobrý den, chtěla bych se zeptat: 1) jak silně je kokain návykový 2) jak poznám kvalitní kokain 3) je možno pěstovat rostlinu koky v našich klimatických podmínkách (indoor/outdoor) 4) jaká je aktuální cena jednoho gramu kokainu 5) jakou dávka by zdravotně neohrozila naprostého nováčka za předpokladu, že je naprosto zdravý 6) jaké testy u lékaře podstoupit, abych zjistil, že mohu bez rizika konzumovat kokain 7) domnívám se, že kokain je ze stimulačních drog to nejbezpečnější – je má domněnka správná? Děkuji za odpovědi.

Odpověděl: Aleš Termer
Pěkný den. Pokusím se Vám odpovědět na všechny Vaše otázky. Připouštím, že nebudete patrně spokojen/a. Nicméně Vás vyvedu z několika omylů či mýtů. 1) Silně. Je to droga "tvrdá" stejně jako pervitin. Kokain je droga "euforický stimulant" což mluví za vše. Navíc tak silný, že se Vám (stejně jako miliónům na něm závislých po celém světě) snadno zalíbí a zachutná. I když při první dávce Vám asi nebude nic moc. Je možné, že bez něj časem prostě nebudete schopen/á fungovat. Zprvu budete nadšený/á jak Vám to pálí a jak jste společenský/á, zábavný/á a nic není problém, bude se Vám zdát, že všechno zvládnete levou zadní. Tak to začíná téměř vždy u stimulantů. Končívá to statisícovými dluhy, rozpadem společenských vztahů, ztrátou zaměstnání, přátel, rodiny. Občas je to doprovázeno halucinacemi, bludy a úzkostmi. Nic moc. 2) Dobrý/špatný kokain poznáte při chemickém rozboru v toxikologické laboratoři. Nenechejte se oblouznit filmy, kde si dealeři "koštují matroš" olíznutím. Je to nesmysl. Může k tomu být přimícháno cokoliv a nemusí to vůbec ovlivnit chuť kokainu.O tom jak je droga kvalitní ví nejlépe jeho výrobce. A potom další dealer, který to ředí bůhví čím. Může to být obyčejný Paralen, ale klidně i prášek na praní. 3) Ano je - indoor. Můžete si tuto rostlinu prohlédnout v Liberecké botanické zahradě ve skleníku s Amazonským pralesem. Je to celkem nenápadná asi 1,5 metru vysoká rostlina křovinového tvaru hned u chodníčku. Má cedulku s nápisem "Erythroxylum coca". Koka však nemá co do účinku s kokainem nic společného. Pro svůj obsah vitamínů a minerálů a lehce povzbudivého efektu údajně sloužil jihoamerickým indiánům k přežití neúrod a hladomorů. Zkrátka, koka samotná obsahuje pouze "několik molekul" kokainu, tudíž žádnou závratnou euforii nezpůsobuje. 4) "Aktuální" cena se pohybuje již několik let mezi 1500 - 3000 za "gram" drogy. Přičemž Vám tento "gram" vydrží tak 4 - 5 hodin. Gram v uvozovkách, protože pokud nemáte mini váhu, může Vám být prodáno jako "gram" téměř jakékoli (spíš menší než větší) množsví drogy. Efekt kokainu totiž vydží asi půl až jednu hodinu a je třeba tedy po této době aplikaci opakovat aby se udržel kýžený stav. Budete-li pociťovat efekt "kokainu" několik hodin, podstrčili Vám pervitin (srovnatelná rizika). 5) Nechci malovat čerta na zeď či jinak strašit. Leč, pro úplného (nejen) nováčka není 100% bezpečná žádná dávka a to z důvodů výše popsaných. 6) Viz. předešlé odpovědi. Tj. Kokain NELZE užívat BEZ RIZIKA. Možná by se to dalo minimalizovat v případě že (a teď to berte trochu s nadhledem): Si zajdete na vyšetření EKG abyste zjistil/a jak jste na tom se srdcem. Též neurologické vyšetření nebude k zahození. Popovídejte si s psychoterapeutem, proč to chcete zkusit, zamyslete se jestli netrpíte negativním stresem, jestli vy nebo někdo z rodiny netrpí či v minulosti (ne)trpěl psychickými problémy... 7) Tuto doměnku s Vámi rozhodně nesdílím, ale to už nějak vyplývá z toho všeho co jsem Vám tu popsal. Dejte si kafe, to Vám neublíží. :-) A:T: