marihuana
čertík
Dobry den, chtela bych Vas poprosit o kratke popsani rizik spojene s dlouhodobym kourenim marihuany. Ja vim, ze je to vse popsano na Vasich strankach, ale zda by jste mi to mohl vytahnout a ja to tak predlozim priteli, uz nevim, co s nim, debaty o tom nepomahaj. Tak kdyz to bude jen pro nej, treba se nad tim vic zamysli. Dekuju.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. je od vás hezké, že chcete vašemu příteli pomoci, ale pokud nechce, nevím jestli pomůže, že budou rizika vypsaná pouze pro něho. Můžete to ale v každém případě zkusit. Jinak byste také měla myslet trochu sama na sebe, jestli se jeho kouřením marihuany netrápíte místo něj, jestli vám to stojí za to a jestli být s takovým člověkem pro vás neznamená riziko, že byste do toho mohla spadnout taky. Na vaše přání jsem vám tedy vytáhla nejdůležitější informace o rizicích kouření marihuany: Při kouření marihuany dochází k porušení kontaktu s realitou. Mění se vnímání času, zostřují se smyslové vjemy, dochází k poruše krátkodobé paměti. To může vést k atypickému chování, a i když probíhají intoxikace většinou klidně, mohou se vyskytnout panické ataky s agresivním chováním. Dlouhodobé užívání cannabinoidů vede k charakteristickým změnám. Uživatelé se vyznačují typickou pomalostí, hloubavým se zabýváním detaily a poruchami krátkodobé paměti. Často se při intoxikaci cannabinoidy vyskytují halucinace. Afrodiziakální účinky, často cannabinoidům připisované, jsou spíše mýtem. U mužů dochází ke zvýšení sexuálního apetitu, schopnost erekce se však nezvyšuje, spíše naopak. Po dlouhodobém užívání marihuany se snižuje potence. Cannabinoidy bývají někdy označovány jako iniciační drogy s tím, že jejich užívání po čase uživateli nestačí a přechází na drogy s razantnějším efektem. Jedná se o ilegální drogu a při jejím získávání se uživatel často dostává do kontaktu s jinými nelegálními drogami. Kromě toho v současnosti se i díky marihuaně můžete dostat do konfliktu se zákonem a to za to určitě nestojí. Tolik tedy základní rizika, jinak účinky marihuany jsou dost individuální, a tak i následky dlouhodobého kouření se mohou hodně lišit. Přeji vám mnoho štěstí, abyste svůj problém s přítelem vyřešila. Pokud byste potřebovala nějakou pomoc, můžete nás kdykoli zkontaktovat v K-centru SANANIM, Osadní 2, Praha 7, tel. 83872186.