vliv na zdravi
d-man
Dobry den, je mi 22 a jsem diabetik. Vim,ze LSD zvysuje hladinu cukru v krvi. Chtel bych se zeptat, zda ma podobny vysledek i uziti Extaze, popr. ktere (psychotropni) latky maji stejny vysledek? Diky

Odpověděl: Jakub Minařík
Efekt na hladinu krevního cukru u jednotlivých psychotropních látek neznám, pokud si to dobře vybavuji, diabetes se mezi kontraindikacemi psychotropních látek příliš nevyskytuje. Jiná otázka je interakce mezi vašimi léky a užitou drogou, která může být významná. Doporučil bych vám obrátit se na svého diabetologa, který bude podrobně znát ocvlivnění hladiny cukru jednotlivými látkami a jejich kombinacemi.
Vyhledem k vašemu věku předpokládám, že jste diabetik 1. typu. Pokud tomu tak je, doporučuji vám být opatrný, protože pokud si dobře vybavuji musíte být schopen si vyvážit hladinu krevního cukru aplikací inzulínu. Je otázka jak se vám to v intoxikaci podaří a navíc dávky psychotropních látek pokud jsou užity jako drogy mnohokrát převyšují dávky, které by byli užity jako terapeutické a většina látek má i mocný somatický efekt a a hladinu mohou rozkolísat jednak zvýšeným spalováním cukrů, na druhou stranu jejich uvolněním z dep. Měl jsem kdysi klienta-diabetika ve vašem věku který občas užíval pervitin. Jeho lékařka se kterou jsem se po dohodě s ním spojil mi mimo jiné sdělila, že jeho zdravotní stav se v od doby, kdy užívá pervitin značně zhoršil a diabetes je vysloveně nestabilní. Tak to uvažte. Každá sranda něco stojí. :-)