detox - (pro M. Hulíka)
Katja
Je to v háji. Přítel má ke konci týdne nastoupit na detox a teď jsem dostala informaci, že žádná vhodná léčebna nebude mít místo. Ty Beřkovice nepřipadají v úvahu. Byli se tam podívat a je to prý hrůza. Obávám se, že už není moc času..

Odpověděl: Martin Hulík
No, není to konec světa. Je dobré vědět, že když si někdo vyřizuje detox, je vhodné mít zajištěnou následnou léčbu PŘEDEM. Tedy nejdřív mít domluvený nástup do léčby, pak shánět detox. Některé léčebny mají vlastní detox, takže jedna starost odpadá. Některé další léčby jsou schopné detox zprostředkovat v rámci přípravného kontaktu (např. Denní stacionář SANANIM). Trochu mě udivuje, jak váš přítel sehnal detox - obvykle se vyžaduje písemné potvrzení o nástupu do léčby.
Nevadí. Do konce týdne týdne je ještě trochu času. Často se místo v léčebnách neočekávaně uvolní (někdo odejde na revers nebo je vyloučen). Stojí za to dál telefonovat. Vhodné by bylo shánět léčbu prostřednictvím nějakého zařízení, např. kontaktního centra, v Praze přes motivační skupinu v DS SANANIM (tel. 20803130) - zítra a ve čvrtek od 10,30, váš přítel by tam neměl přijít pod vlivem. Těžko vám poradím nějak konkrétněji, protože neznám jeho situaci, kam nastupuje na detox, atd. Osobně bych viděl jistou šanci v PL Bohnice - někdy jsou ochotni při plném stavu v pavilonech závislostí přijmout pacienta přes příjmové odd. -to je ale plně v jejich kompetenci. Zkuste tam zavolat.
A kdyby se to nepodařilo, měl by váš přítel odjet po detoxu někam do bezpečí, abstinovat od všech drog včetně alkoholu a dál si vyřizovat nástup do léčby.
Hodně štěstí, klidně znovu napište.