Marihuana-závislost
Dr.Dragon
Chtěl bych se zeptat, jak moc je marihuana návyková, na jaké části těla nejvíc působí nepříznivě, například po roce používání (kouření), jaké může mít následky. Předem děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Marihuana se obecně považuje za málo návykovou, ale vždy jde o konkrétní situaci. Při nízkém věku, nebo při nepříznivých doprovodných faktorech může být návykovost vyšší. Zkrátka-funguje to individuelně, stejně jako spousta dalších věcí.
S tím co negativně ovlivňuje-hlavní negativní efekty se týkají centrálního nervového systému-tam dochází k postižení paměti a kognitivních funkcí. To má za následek, že z huliče je po určité době dementní stařík (přeháním s trochou sarkasmu, ale to postižení může být fakt vážné). Může dojít také k postižení dalších funkcí organismu, jednak sekundárně (vliv životního stylu), ale i primárně-útlum imunity vlivem aktivace receptorů ve slezině. No článek o kanabis máte tady.