léčení
lucka
v jakém stádiu závislosti na drogách musím být abych šla na léčení? kdybychom připustili fakt, že bych měla jít na léčení co musím zařídit? jak dlouho to trvá? a co škola? kolik to stojí? od kolika let by mě do léčebny vzali....? vím, že to všechno závisí na asi na stupni závislosti. nemám fyzickou ale psychickou závislost. prosím pomozte....

Odpověděl: Martin Hulík
Možná by bylo lepší, kdybyste napsala něco konkrétnějšího, jak jste na tom s těmi drogami, odkud jste, atd., ale pokusím se aspoň obecně:
léčit se lze několika způsoby. Ambulantně formou docházky (např. 1x týdně) do AT ordinace nebo nějakého léčebného či kontaktního zařízení. Taková léčba probíhá vlastně formou rozhovoru s vaším terapeutem. Do ambulantní léčby patří i denní stacionář (DS SANANIM - tříměsíční denní docházka do skupinového programu, od rána do odpoledne - bližší informace tady).
Ústavní léčba je pobyt v psychiatrické léčebně na specializovaném oddělení, v délce několika týdnů až několika měsícú (jak kde). Program je postaven na psychoterapii a režimu. Třetí možností je terapeutická komunita - dlouhodobá léčba.
O tom, jaká forma je vhodná právě pro vás, byste se měla poradit s odborníky. Jste-li z Prahy, zavolejte do K-centra (02/83872186). Taky je možné přijít na motivační skupinu do Denního stacionáře SANANIM (vždy v úterý a ve čtvrtek od 10,30 do 12h). Tam též získáte podrobné informace o léčbě a budete mít možnost ujasnit si vaší situaci a naplánovat další kroky. Bylo by vhodné přijít tam za střízliva. Jestli jste mimopražská, informace by vám mělo poskytnout každé kontaktní centrum.
Léčba je většinou zdarma - hrazená buď zdravotní pojišťovnou nebo dotacemi ze státního a místních rozpočtů. Dostanete neschopenku, takže škola by delší nepřítomnost měla omluvit, někdy se to řeší přerušením studia nebo přechodně individuálním studijním plánem. Školy bývají ochotné k dohodě. S tím vám každopádně pomohou pracovníci zařízení, které vám bude zprostředkovávat léčbu. Věkový limit je různý, obvykle od 18 let, často od 17, jsou ale zařízení, která přijímají klienty od 15 a mladší.
Není to tak složité, jak to vypadá. Tak odvahu.