Jak přestat?
Alexandra
Jednoduchá otázka, kéž by i tak jednoduché bylo řešeni.. :o( Okolnosti? Za rok 50x užití pervitinu, stejné množství extazí. S nepravidelnou pravidelností = za posl. pul roku nebyla přestávka delši než 14 dnu. Za poslední 2 měsíce zhoršeni (8x za měsíc a hlavně pervitin, uživání extazí jaksi ustupuje...). Dostavá mě to, i když se nechci nechat! Mám šanci přestat sama? Jak? Je mi 21, jsem studentka VŠ. Začátek? Na technoparties (klasicky), z 90% tam, snažila jsem se celou dobu o odděleni běžného života od světa parties a drog. Ale jak se dalo očekávat, drogy touží po větším panství. Mluvme spiše o pervitinu, protože E patři opravdu jen na party. Týden za týdnem prohrávám boj sama se sebou. Zhoršuje se to. Nechci si zničit život, chci dokončit školu, už pozoruji negativní dopad i zde. Chci přestat brát drogy a přitom citím, jak ta část mě, co je závislá, si nedovede představit, že už nikdy? nikdy čára, nikdy kolečko? Miluju technosvět, tam patřím, mám tam postavení, přátele - jasně, je to má komunita. Touha být součástí. Co na tom, že je to prolhaný svět drog, že? A co teď? Takže vlastně chci skončit, ale ještě ne teď, až potom.. (Kdy potom?? Ví Bůh) Kolikrát jste tohle už asi slyšeli, co? Je to směšné! Ale já vím, že skončit musím. TEĎ. Po roce v zajetí techna cítím následky. Myšlení zadrhává, zhloupla jsem. Extáze mi ugumovala kousíčky mozku. To se pak studuje! Mám za sebou první "stihu" a ten strach přetrvává. Nedůvěra. Ostražitost. Podezřívavost. Jsem učebnicový příklad.. Ale nikde nepíší, jak z toho ven!? Utéct z technosvěta a zase být sama? Večery nad knížkou, nad PC. Jako všechny ty roky předtím. NEEE! Jsem extrémně komunikativni, společensky a hyperaktivní člověk. (stav před startem užívání). Mám strach ze samoty, představa opustit komunitu je děsivá.. Co teď? Suduji v Opavě, zajdu se poradit, ale kde tam? Jak to probíhá, funguje? Jak je to s anonymitou? Co důvěrné údaje? A finanční úhrada? Jakou mám naději? Děkuji. A.

Odpověděl: Petr Nosek
Ahoj Alexandro. Máte opravdu mnoho otázek, ale jste velmi inteligentní a na mnoho z nich odpověď znáte. Přestat? - Ano. Kdy? - Za Vás: Až se rozhodnete, že tohle není cesta kterou chcete jít. Za mě: Čím dříve, tím lépe. Skvělé je to, že jste si uvědomila, že "něco" není v pořádku. Ale je to jen první krok. Další budou následovat, je to tak? Možná si jen potřebujete s někým promluvit, zmapovat konkrétněji svou situaci a vytýčit směr další cesty, možná budete potřebovat větší pomoc. Těžko říct. Každopádně se můžete obrátit na Kontaktní a poradenské centrum Pod slunečníkem. To sídlí v Opavě v Hradecké 16. (tel.: 0653/218487, 0602/786 794). Po telefonu Vám kolegové jistě řeknou vše přesněji, ale obecně ve všech kontaktních centrech máte nárok na poradenství zdarma a anonymně. Mylsím, že se rozdhodně nemáte čeho bát! Zavolejte tam a sjednejte si schůzku :o) Když bude cokoliv jinak nebo špatně, napište a zkusíme něco jiného. Hodně štěstí. P.