Ještě jednou muchomůrka ;))
KjF
Takže jestli jsem to pochopil spravně, tak šťávu aplikovat injekčně lze. Ne, opravdu o to nestojím ;)) Ale zaujal mně váš komentář ohlendě mechanismu působení. Prosím, přiblížil by jste mi princip působení muchomůrky? A ještě jedna věc. Jaký princip působení mají atropinové alkaloidy?? Prosím, neomezte dotaz na frázi: jde o ochrnutí CNS apod. O mechanismu působení lysohlávek jsem slyšel (a četl-ne málo ;)) )již mnohokrát, ale o muchomůrce (muscimolu, muskazonu, kyselině ibotenové) a atropinových alkaloidech ne a zajímalo by mně to...děkuji velice. KfF

Odpověděl: Jakub Minařík
Já jsem netvrdil, že šťávu z muchomůrky červené si injekčně aplikovat lze. Resp. lze jistě, jde o následky. Jestli váš kamarád nekecal, tak asi jo. Jestli kecal, nebo si nejste jistý, tak i injekční aplikace šťávy z muchomůrky je nejistá. Ono se totiž po požití spousta věcí nějak mění v játrech (first pass efekt). Možná se i některé věci do jater ani nedostanou, protože se problematicky vstřebávají. I při tradiční aplikaci-pomazávání se plodnicemi hub-se lecos nevstřebá. Takže-mé stanovisko je-INJEKČNĚ SI APLIKOVAT ŠŤÁVU Z MUCHOMůRKY ČERVENÉ NELZE, dokud někdo nedokáže opak.
Mechanismus působení mu(vo)chomůrky červené je právě ten, který mají atropinové alkaloidy. Záleží v blokádě atropinu na muskarinovém receptoru, vzniká centrální anticholinergní syndrom. Jen pro pořádek, antidotem by byl fyzostigmin, praktičtější bude asi živočišné uhlí co nejdříve po požití per os. Symptomatologie-sucho v ústech, žízeň, chrapot; suché sliznice, horká, červená pokožka, horečka ; urychlená srdeční akce; mydriáza, vzestup nitroočního tlaku; excitace, mnohomluvnost, halucinace, delirium, křeče, kóma; smrt nastává po zástavě dechu.
No, co dodat? Snad jen, že účinné látky vochomůrky červené se vylučují nezměněny močí. Dokonce z té moči jsou zdravější, protože moč neobsahuje nekteré tuším hepato, nebo renu toxické látky. Takže, pokud by si chtěl někdo vochomůrku přes naše výslovné nedoporučení dát, pít moč je jistě zdravější způsob aplikace, než jakýkoli jiný. Poslední větu prosím vnímejte jako žertovnou poznámku, ne jako návod. Děkuji. :-)