Otazka
friend
Díky pane Dr. Minaříku. Ještě by mě zajímaly dvě věci-1/jsou-li nějaké psychické následky po úspěšném odvykání z pervitinu, když byl na něm člověk závislý cca 1 rok /užití 3-4x týdně/. Jedna se např. o paranoiu?2/kamarádka mě řekla,že jí vadí když se k ní během odvykání chováme mile a starostlivě, čím to je?Já myslela,že ji podpora potěší.

Odpověděl: Jakub Minařík
1. Psychické následky jsou věcí individuelní, spíše se týkají potíží v průběhu užívání a osobnosti uživatele, než odvykání. Pokud ten kdo odvyká nemá (a případně neměl) potíže v průběhu braní, je nepravděpodobné že by mu následky výše zmíněného typu začali poté, co začne abstinovat.
2. Zájem těší, to jistě, ale možná to přeháníte? A nebo a to spíš, když někdo začíná abstinovat bývá dosti nerudný. Sere ho (dáma promine, ale tohle je nejpřiléhavější termín) úplně všechno. Tak ho štve i podpora. Stejně tak ho bude štvát i nepodpora. Ta ale možná víc. Tak možná vydržte. Ono to kamarádku přejde. Možná se jí neptejte jak jí to jde, ale spíš jak se má a jestli něco třeba nepotřebuje. Ale svou pomoc jí nevnucujte. Zkuste ji jen citlivě nabídnout. :-)