Otazka
terezka
Vážně už nevim, jak z drog ven, je mi 25 let a drogy bohuzel potrebuju, abych to vsecho zvladala, protoze me moc posiluji. Ted chci ale prestat, neverim na komunity a nezlobte se podobny veci, stejne se vratim sem zpatky do reality a budu se s tim muset sama vyporadat. Netrva to dlouho, beru teprve dva roky a paradoxne jsem zacala az na vejsce,proste abych byla silnejsi a nevnimala tolik vsechno kolem , kazdej proste neni takovej king a me bohuzel nenapadlo nic jinyho. Vzdycky jsem si myslela, ze kdykoliv v pohode skoncim, ale najednou nejak nejsem schopna funguvot kdyz vsechno vidim jasne a zretelne, klepu se jak pytel otrub a nechci aby to na me kdokoliv videl. Jen nevim jak to zastavit, jak byt zase sama sebou, byt silna a verit si. Jsem hrozne vztekla, agresivni a ze vseho mam strach.Pry je dobre zkusit lecit drogy alkoholem, je to taky zlo, ale pomale Vas to uvede zpet. Poradte mi jak se s tim vyporadat Predem moc dekuji Terezka

Odpověděl: Martin Hulík
Léčit drogy alkoholem rozhodně ne. Ten, kdo vám to poradil, musí být magor. Velmi rychle byste byla ve stejném (nebo větším) průšvihu než teď. Buď se rozpijete a budete brzy závislá na alkoholu (mnohem dřív než kdybyste předtím nebrala drogy) nebo to nezvládnete a dáte si. Šance, že to bude fungovat, je minimální. Ověřená a bezpečná cesta je úplná abstinence, alespoň nějakou dobu.
Nemusíte věřit na komunity a podobné věci. Jde spíš o to, nakolik jste váš problém schopna zvládnout bez odborné pomoci. Zatím to vypadá že ne. Pobytové léčebné programy nemají za cíl vás zavřít do skleníku (možná v první fázi), spíš vám mohou nabídnout klid a prostor k práci na sobě, abyste se po návratu nesložila při první zátěžové situaci. Ale léčit se lze i ambulantně, doporučil bych se o to pokusit. Informujte se nezávazně o možnostech, je jich celkem dost. Zkuste Denní stacionář Sananim, tel. 02/803130.