jsem v háji (pro J. Minaříka) a už nejsem úžasná
LA PUCE
Jakube, je to v háji (psala sem vám, jak jsem úžasná, že jsem čistá - šňupu piko) vzpomínáte si? že sem odolala i přesto, že lajna ležela přímo vedle mě v baru. Vydrželo mi to přes měsíc a už jsem v tom zase. Přijde jakýkoli menší problém a já to prostě nezvládnu. Rodina i partner zatím nevědí, že v tom opět lítám a já jim to ani nechci říct, ale obávám se, že nevydržím a když to praskne - partner se odstěhuje a rodiče už to asi nepřežijou. Všichni byli tak šťastný až mi to nahání hrůzu. To mi opravdu nezbývá nic jiného než léčení? Je to přece na mě, strašně to chci dokázat sama. Mám dobrou práci a nemůžu si dovolit na půl roku někde být. Přišla bych o ní. Začínám mít i problémy. Abych mohla chodit do práce včas, nemůžu být čistá. Jsem totiž bez toho úplně vyřízená. Je mi hrozně. A musím dělat, že je vše v pořádku.

Odpověděl: Jakub Minařík
Já si váš dotaz vybavuju, ale nevybavuju si, zda jste z Prahy, nebo odjinud. Ptám se na to proto, že léčba nutně nemusí znamenat dlouhou dobu někde v komunitě nebo jinde na konci světa. Léčba může být i ambulantní a některým lidem stačí pravidelné schůzky s terapeutem v odpoledních a večerních hodinách. A taky-samozřejmě závisí na vás, ale spousta lidí potřebuje pomoc a vedení. Je to něco, nač máte právo a není selhání o pomoc požádat. Spíše je selhání o ni nepožádat, když ji potřebujete. Takže: Požádat o terapii můžete a já bych vám to doporučoval. To jakou formou se bude konat bude záviset na tom, jak to zvládnete. :-) Ohledně vašich blízkých-možná se terapie bojíte i proto, co budou říkat vaši blízcí. Tomu rozumím. Ale dobrý terapeut vám jistě nabídne i pomoc v tom, jak jim vysvětlit proč terapie. On je to veskrze pozitivní jev. Nezvládáte to sama, žádáte o pomoc. Tak to má být. :-)
Takže-zavolejte, nebo napište, nebo se stavte. Rád vás uvidím. :-)