zase znova?
hermina
potrebuju poradit, i kdyz to mozna nebude typicky dotaz. Driv jsem brala asi tri roky drogy, posledni rok heroin. Lecila jsem se a abstinuju ted asi necelych pet let. Byla jsem ted v nemocnici na operaci, rekla jsem doktorum, ze jsem driv brala, kvuli narkoze. Nevim, nakolik to byla dulezita informace, kazdopadne byla nejspis k nicemu, protoze mi pred zakrokem dali Diazepam a po probrani z narkozy, kdy jsem se beztak nedozvedela, co je to narkotikum zac, mi dali nejake leky proti bolesti a nikdo mi nerekl pres me dotazy, co to je. Pripadam si jak po relapsu, neni mi z toho dobre, jsem nastvana na doktory, kteri se ke mne chovali s despektem, i kdyz abstinuju pet let. Moje otazka je takova - co mam v tehle situaci delat a jake to pro me muze mit dalsi nasledky. Bojim se chuti na drogy a relapsu, uz me i napadlo, ze si vemu nejake leky (coz by bylo mnohem lepsi nez si vzit drogy... ale to uz si to clovek tak racionalizuje). Dik za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
To co se vám stalo je přinejmenším blbé. Ohledně té operace-ony sice existují nějaké alternativní postupy, jak obejít medikaci při operaci, ale aplikují se spíše vzácně a nehodí se pro každého. Ta medikace při operaci na kterou si tak trochu stěžujete je téměř nezbytná. Nejen proto, aby vás to nebolelo, ale hlavně proto, že snižuje obranné reakce organismu, které by vás v konečném důsledku mohli zabít, nebo přinejmenším poškodit. No a ta medikace bohužel je pro abstinujícího dost nepříjemná-diazepam, opiáty, barbituráty, látky podobné éteru, ... No zkrátka mix jako noha. Chyba je, že se s vámi o tom nebavili. Pokud to byla plánovaná operace, měli vám vysvětlit co dostanete a vy byste se mohla dohodnout tam kde jste se léčila na nějaké pomoci ve zvládnutí stavu po abstinenci.
Dobrá rada co s tím zní: Obraťte se na zařízení, kde jste se léčila, nebo na nějaké doléčovací centrum. Pomohou vám. Pokud potřebujete kontakt, využijte rubriku kontakty a nebo mi zavolejte 02/803130-rád vám poradím. A nemějte strach, myslím že tuhle situaci zvládnete.
Kde že vás to operovali?