ochrana pred alkoholem
atol
Na kterou instituci se mam obratit, aby mi pomohla vyresit svizelnou rodinnou situaci. Ochranu ditete pred negativnim vlivem otce - alkoholika. Pracuji v Praze, syn chce zustat s otcem na venkove. Jeho otec se nedokaze o neho postarat, protoze je tezky alkoholik. Uvazuji o internatu v miste bydliste. Muze mi v tom pomoci nejaky okresni utvar zabyvajici se peci o mladez. Dekuji.

Odpověděl: Dana Pěčová
Můžete se obrátit na Poradnu pro rodinu, případně na OPD v místě bydliště dítěte. Záleží na tom, kde má syn trvalé bydliště a kolik mu je let. Také záleží na tom, zda jste rozvedení, nebo kdo má dítě v péči (ev. předběžné opatření), zda jste schopni se s otcem dítěte domluvit, nebo ne. Pokud se obrátíte na instituci, nejspíš bude probíhat sociální šetření a s tím spojena spousta nepříjemných věcí. Umístění na internátu v místě bydliště bývá zpravidla obtížné, ale asi to závisí také na osobní dohodě s jejich vedením. Mohu vám nabídnout telefon na poradnu KONTAKT, kde by vám mohli poradit příslušnou instituci - 02/24 92 05 14,02/24 91 97 23, 02/22 64 61 51, kam je možné volat anonymně. Pro konkrétní radu jste poskytla málo konkrétnějších informací, což je možná vzhledem k celé situaci velmi obtížné, a chápu, že internet není prostor pro soukromí. Pokud budete chtít, je možné si v klidu o celé situaci popovídat na Te. 02/80 31 30.