Je to možné?
Tereza M.
Dobrý den,mám přítele.Jsme spolu přes dva měsíce.Vím,že před tím bral nejméně tři roky pervitin.Tvrdí,že od té doby,co je se mnou nic nebere.Ale přijde mi,že to nemůže být pravda, protože nemá absolutně žádné abstinenční příznaky.Akorát má pořád hlad,tvrdí,že je to tím.Občas bývá trochu roztržitý,ale to je vše.Pochází z dobré rodiny,ale v šestnácti spadl do špatné party a od té doby se to s ním vleče.Je možné,aby s tím takhle lehce přestal?

Odpověděl:
Dobrý den, Terezo, vzhledem k tomu, že na pervitinu nevzniká závislost fyzická, ale psychická, nebývají abstinenční příznaky po jeho vysazení nijak nebezpečné. Mohou se projevovat právě hladem, únavou, ospalostí, které střídá rozladěnost a neklid. Takže je možné, že váš přítel mluví pravdu a opravdu nebere. Na druhou stranu, jedna věc je drogy vysadit a druhá abstinenci udržet. A to bývá mnohem náročnější. Váš přítel bral, jak píšete, nejméně tři roky a to není úplně málo. Napadá mě, že pokud je k abstinenci on sám opravdu motivovaný, mohlo by mu výrazně pomoci obrátit se na nějaké odborníky, kteří se léčbou závislostí zabývají. Tím nemyslím, že by měl nastoupit někam na léčení, ale docházet někam ambulantně a tam mít možnost čas od času své problémy, které s abstinencí souvisí, probrat. Přeji hodně štěstí vám oběma. PS: Pokud by měl přítel o nějaký kontakt zájem, ať klidně napíše do naší poradny odkud jste a my mu někoho doporučíme.