Otazka
rákos Ota
Jedu už dlouho v perníku, už několik let. Nikdy jsem ani moc nechtěl přestat, ale teď jsem strávil 24 hod. na cele předběžnýho zadržení za čorku. Musím uznat, že už je docela na čase s tím něco dělat, ale nějak to nemůžu bez pika vydržet. Co mě pustili jsem vydržel asi 9 dní.... pak jsem si ale šel zase koupit. Jedu v tom už skoro 5 let. Co mám dělat? Je to vůbec úspěch těch 9 dní abstinence? Myslím, že bych to třeba vydržel i dýl, ale všechno se mi bez toho zdá šedivý a nanic a to totálně! Osobně neznám nikoho kdo by s perníkem dokázal přestat. Kámoš taky frkal a po 6 letech se zabil. Do háje, vím že je to děsný, ale jak to překonat?

Odpověděl:
Z vašeho psaní cítím jak těžkým obdobím procházíte. Je asi hodně těžké pokoušet se vypořádat s několikaletou závislostí. Vaše pocity, že vše je šedivý a nanic jsou zřejmě velmi skličující, zároveň je možno říct, že jde o poměrně časté emoční stavy provázející abstinenci. Jedná se o pocity spojené se ztrátou něčeho nebo někoho důležitého v životě, ve vašem případě jde o pervitin a životní styl, který k braní patří. Pocity ztráty přes svoji bolestnost, mají většinou omezené trvání, v tom je ona naděje. Každý pokus o abstinenci je dobrý, a to i v případě že má krátké trvání. I neúspěch je informace, která vám něco říká o vašem stavu, o tom, že na vaši situaci sám nestačíte a že by bylo dobré zkusit připustit, že potřebujete něčí pomoc. Pokud byste náhodou začal uvažovat v tomto duchu, nabízíme vám možnost navštívit K-centrum, Osadní 2, Praha 7, příp. kontaktovat nás na tel.č. 83872186. Na vaši poslední otázku můžu jen říct, že existuje poměrně hodně lidí, kterým se podařilo nebo v současné době daří přestat s braním pervitinu. Přeji vám, abyste jednou tento počet rozšířil i vy?..přeji hodně síly!