popers
hastrman
no dostal som sa k nemu a teraz ho s priatelmi inhalujeme a od vas by som chcel vediet co si o tom myslite je to nebezpecne alebo nejak extra skodlive??

Odpověděl:
Látky zodpovědné za účinek poppers patří mezi nitrosloučeniny. Většinou se jedná o isobutylnitrit nebo isopropylnitrit. Tyto látky v organismu velmi rychle ze své molekuly uvolňují oxid dusnatý, který je velmi silným vasodilatans (roztahuje cévy a zlepšuje prokrvení a zásobení tkání kyslíkem). Z toho vyplývají i možná rizika při užívání těchto látek. V klinické praxi se používají látky fungující obdobným mechanismem k léčbě ischemické choroby srdeční a to zejména při akutních záchvatech anginy pectoris. Ovšem to je léčebná indikace, která pacientovy často velmi uleví a může ho ochránit i před vznikem infarktu myokardu. U zdravých jedinců by nitráty neměly organismu nijak více uškodit, nicméně to neznamená, že by je měli zdraví jedinci užívat. Při inhalaci poppers dojde ke vasodilataci v celém těle provázenou prudkým poklesem krevního tlaku s následným zvýšením srdeční frekvence. A to je zodpovědné za pocity s tímto spojené. Vzhledem k tomu, že tímto způsobem dojde velmi rychle ke snížení krevního tlaku v mozku a tím pádem k jeho zásobení kyslíkem a glukózou, dochází ke vzniku závratí a v extrémním případě může dojít i ke krátkodobé ztrátě vědomí (častěji po kombinaci s jinými drogami - XTC, pervitin...), kdy je riziko pádu a poranění. Toto vše je provázeno pocity bušení srdce. V kombinaci s jinými drogami především ze skupiny stimulancií se jedná o stav, který je potencionálně velmi nebezpečný. Především bych se obával mozkových krvácení (mohou se vyskytovat i v po užití stimulancií samotných) a nejrůznějších srdečních komplikací. A takových různých radostí je ještě celá řada.