XTC
beginner
Dobry den, nedavno jsem si dal prvni kolecko a nedalo mi to a druhy den hned druhy, pak utekl tyden a byl dalsi vikend a dal sem si hned 2 kolecka, ted se blizi dalsi parties a ja se tedy ptam, kolik kolecek mesicne muzu slupnout (mysleno po jednom) vim, ze asi kazdou sobotu jedno je moc, resp. jak dlouho to muzu takhle delat bez nejakych nasledku, nechci skoncit zase jako moc psycho.. (chci si je proste davat co nejvic nez me to omrzi, rekneme, ze bych s tim mohl prestat ale pustil sem vuli oprate at si taky uziju kdyz muzou jiny a az to bude "smrdet" tak toho chci nechat). A taky se bojim zavislosti ale vsude sem cetl, ze u XTC tak nehrozi a jeste se bojim i o zdravi nikdy predtim sem XTC nemel, je mi pres 20, jenom jsem zkousel v mladi 2x herak ale nic moc nuda uz sem si ho nikdy nedal a ani ho nevyhledavam, na kolecku sem happy a vysmatej, pak sem jeste jeden cas daval rohypnol ale to byla taky nuda, teprve kolecko se mi zalibilo a mozna bych zkusil jeste bokem tak 2x pernik a 2xLSD (ne najednou samozrejme a 2x proto abych si to vychutnal kdyz by se me to nahodou libilo a nebylo me zle) nejsem snad ten typ ze kteryho by mel byt nejakej undergroundovej fetak ale chci zkusit vsechno, chci zkusenosti, jsem zvedavej jaky to je. (a asi taky blbej). Dekuji Vam za odpoved. btw. jeste se tady nejspis ukazu, vypada to, ze tady muzu ziskat nejakou experience abych si nenatloukl hubu ;-) Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Dobře že se ptáte napřed. Většina lidí se ozve, až když si natluče kokos.
Ohledně toho bezpečí při experimentech a pařbách. Znám jednoho člověka který takhle kdysi experimentoval. Stál o to, získat zkušenost s různýma drogama, ale chtěl aby se mu to nevymklo. Měl takové pravidlo: Experimenty páchal v odstupu alespoň 6 měsíců, a mezi nimi téměř úplně abstinoval. Což znamená, že nehulil, nebral pilule, ..., alkohol jen minimálně, v průběhu těch 6 měsíců mezi experimenty se neopil, dal si třeba 1x za týden-14 dní 1 pivo, nebo 2 dl vína k jídlu. Z mého pohledu se choval možná i zodpovědněji, než velká část nedrogové populace populace (hodně lidí nadužívá alkohol, léky). Přinejmenším, tenhle způsob chování do značné míry snižuje riziko vzniku závislosti (dalšími předpoklady jsou dospělost duševní i tělesná a dostatečné teoretické zázemí a příprava na jednotlivé intoxikace). Nakonec toho experimentování ten člověk nechal. To proto, že zjistil, že ho k experimentování nevede vědecký zájem ale docela obyčejná touha pařit.
Tenhle model ale příliš nesnižuje riziko vzniku komplikací. Bohužel. I s dostatečným teoretickým vybavením se vám může stát, že se předávkujete, nebo zešílíte. Samozřejmě můžete namítnout, že si můžete opatřit kvalifikovaného průvodce, který vám poradí a komplikace zvládne. Je samozřejmě otázka, kde někoho takového budete hledat. Také je otázka, jak posoudit jeho kvalifikaci a schopnost zasáhnou v krizovém stavu.
Když budu trochu konkrétněji reagovat na váš dotaz-riziko závislosti je tu vždycky. Také existuje vždy možnost, že se vám to vymkne a vy budete psycho.
Takže: Pokud to toho půjdete-jdete do toho vždycky s tím, že vy můžete být ten, kdo skončí blbě. I dvě kolečka vás mohou zabít. Statistiky platí. Riziko můžete jen snížit, ale nikdy eliminovat. Jestli do toho chcete i přesto jít, je to na vás.
P.s. Pokud zjistíte, že jste v průšvihu (to je takový divný pocit, že se vám to nějak vymyká-dostavuje se typicky ráno po probuzení, nebo večer, když zrovna něco freneticky neděláte), tak se ozvěte. Rádi vás uvidíme a nabídneme vám nějaké možnosti co byste s tím mohl udělat. No snad ještě-pokud první signály přeslechnete, tak se uvidíme později. To už ten průser nebude mít jen vnitřní rozměr, ale budou se dít nepříjemné věci i kolem vás. Tohle není plané strašení. To je zkušenost. Není zač a nashle! :-)