Pervitin
Sas
Omlouvám se za tak stručný dotaz k důkazu braní pervitinu. Ale jde o to, že manželka i já pracujeme ve vězeňství a oba shodně tvrdíme, že existuje metoda prokázání hladiny metamfetaminu v moči. V mém dotazu mi šlo o to, jakou metodou lze metamfetamin určit a jaký je nejjednodušší způsob. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejjednodušší je použít screeningové testy. Buď ve formě destiček na které se kápne moč a za nějakou dobu se ukáže výsledek, nebo lze k tomuto účelu použít anylyzátor, který mívají k disposici laboratoře. Výsledek je pak nezbytné verifikovat tzv. konfirmační metodou což bývá chromatografie. Konfirmace je nezbytná zvláště tehdy, není-li nález v konsenzu s tvrzením toho, koho vyšetřujeme, nebo tehdy, když je třeba výsledek použít jako důkaz. Stanovení drogy se dělá obyčejně z moči a pervitin lze orientačně prokázat max. týden až 14 dní po intoxikaci. Zřídka déle. Stačí to takhle?
P.s. Odběr a vyšetření by měl provádět a interpretovat někdo, kdo s tím má zkušenosti. Jinak je výsledek lidově řečeno spíš na ...