už fakt nevím
Kačka
Dobrý den pane Minaříku, už jsem úplně zoufalá ze svého manžela, který šňupe 4 roky pervitin. Je to čím dál tím horší, už ho nezajímá vůbec nic. Ze začátku se držel a to tak, že jsem o tom neměla ani tušení. Funkci manžela plnil na jedničku a já neměla vůbec důvod ho z nečeho podezřívat. Pak to šlo během půl roku ráz naráz. Chodil pozdě, ale vždycky zavolal, že si o něj nemám dělat starosti, že je v pořádku a že musí nutně něco vyřídit. Když se vždycky k ránu vrátil a já brečela, omlouval se, že už se to nestane a když to zkrátím - po půl roce, kdy už jsem od něj měla chuť odejít, se přiznal, že pervitin bere 4 roky! a že už nedokáže žít normálně (bral už ho denně) a proto se odstěhuje, aby mě netrápil. Vše si uvědomuje, je mu to líto, ale nemůže si pomoci. Odstěhoval se a do dneška kdykoliv mi zavolá, zeptá se mě, jestli něco nepotřebuju, dává mi do schránky peníze i přesto, že je sám nemá a že je od něj nechci a vždycky začne brečet, jak jsme byli skvělej pár a on jak to všechno zkazil. Říká, že se léčit chce, ale že se bojí, že to nezvládne a že už stejně pokazil všechno co mohl (přišel o práci, o normální kamarády) a že vlastně ani nemá cenu drogy přestat brát. Bude mu 30 let a já si vždycky myslela, že se to týká jenom puberťáků, kteří se hledaj. Nevím co mám dělat, to, že s ním jsem v kontaktu mě ničí, protože to vždycky obrečím a nesnesu pomyšlení, že se budu dívat na to, jak to s ním je pořád horší a horší. Na druhou stranu ale chci mít zase přehled, že je v "pořádku". Opravdu si nevím rady. Nemyslím si, že mi nějak můžete pomoci, ale aspoň jsem to ze sebe dostala. Nemůžu nikomu říct, že můj manžel je vlastně feťák. Díky a krásný den.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi je to dost těžké, tohle psát. A já tak trochu uvažuju co vám odepsat. Nemohu toho pro vás udělat mnoho, jen snad to, že vám nabídnu pomoc. Tedy nejen vám ale i vašemu manželovi. Jestli bere 4 roky, je to z mého pohledu stále tak trochu jenom. Znam lidi kteří brali mnohem déle (10, 15, 25 let) a také zvládli přestat. Pokud by manžel stál o to s tím něco udělat, stačí se ozvat. Telefon je 02/803130. Pokud nebydlíte v Praze, nebo její blízkosti tak i tak mám pro vás nabídku pomoci. Mohu vám doporučit někoho, kdo bude pro vás dosažitelný. Za pokus to stojí, ne? Rád vás uvidím. :-)
P.s. A drogy se netýkají jen puberťáků. To je jen obraz, který máme proto, že problém expandoval teprve nedávno. A já si myslím, že je to daň za bohatství a demokracii. Kdybychom chodili v onucích a vařili si polévku z plesnivého chleba, asi by tenhle problém nenastal.