Pauza...
Peggy
Rozhodla jsem se, že si dám pauzu od éčka a pravidelných návštěv parties, protože už na sobě pozoruju spousta negativních účinků užívání Extáze. Od Silvestra jsem nikde nebyla, ale pořád musím myslet na party a na drogy, i když se snažím zabavit nějakou jinou činností. Také si připadám osamělá. Vlastně nemám žádné jiné kamarády mimo těch, se kterými chodím pařit. Mám leda známé, ale s těmi si nerozumím. Včera jsem si s nimi byla sednout v kavárně a téma hovoru mě buď nezajímalo, nebo mi připadalo, že se moc pomlouvá, nadává, chlubí. Vím, že ten hovor byl asi normální, ale já jsem z toho éčka tak přecitlivělá. Dneska mi vynadal řidič tramvaje, že stojím na schodech a já se málem dala do breku a takhle to je s každou připomínkou k mé osobě. Chtěla bych se zeptat, kdy se stav vrátí do normálu, jak překonat chuť jít pařit (a kdy vymizí; teď je to dost hrozný) a jak se mám seznámit s novými kamarády, když jsem nesmělá a navíc nemám rozhled, nedokážu se o ničem bavit než o drogách, parties nebo muzice, která se na nich hraje.

Odpověděl: Barbora Janíková
Ahoj Peggy, myslím, že jsi udělala dobré rozhodnutí, jak píšeš, dát si pauzu i od éčka i parties.Nepíšeš, jaké přesně negativní účinky jsi zažila,ale to, že jsi s éčkem praštila sama ze svého rozhodnutí svědčí o tom, že máš v sobě sílu a chuť něco změnit, i když na to musíš pořád myslet a je to pro tebe těžký. Najít si nové kamarády a věci, které tě zajímají bude chtít asi trochu času, možná by bylo dobré vrátit se k tomu, co tě zajímalo předtím, než jsi začala chodit na party nebo se zkusit porozhlédnout po něčem úplně novém, co bys chtěla zkusit ( a nemyslím tím drogy J !). Píšeš, že jsi teď víc přecitlivělá a že máš chutě, což chápu, zvlášť pokud bylo éčko a parties často a po delší dobu. To, za jak dlouho chutě vymizí nejde říct přesně, je to u každého jiné. Myslím, že by sis mohla zkusit o tom s někým popovídat, v ulici Na Folimance 15 existuje zařízení zvané Prev-Centrum, tel. 22561821, 22561824, kde se můžeš domluvit na schůzce. Samozřejmě můžeš taky zavolat k nám do K-centra, tel: 83872186 nebo zase napsat. Držím palce. J