leky na uklidneni
eva
Dobry den, asi mam trochu problem s leky na uklidneni. Jedna se o volne dostupne leky, Persen (maji to byt bylinky) a o medunkovy caj a v lekarne rikali, ze nejsou vubec navykove. Prisla jsem k nim "nahodou", sla jsem si koupit do lekarny zaludecni caj na zaludecni neurozu a tam mi doporucili tohle. Zaludek uz me nezlobi, to je pravda. Zacala jsem to brat asi pred 3 mesici, meli jsme doma potize (zavisly v rodine, diky nemu vas znam) a ja se nejak nemuzu zbavit tech leku, kdyz je prestanu brat, jsem hrozne nervozni, ledackaja hloupost me hrozne rozhodi, nemuzu se soustredit na praci, mam zvysenou teplotu, fleky na tvari a tresou se mi ruce, nedokazu v klidu cekat treba 15 minut na autobus, porad chodim z mista na misto, driv jsem si proste v klidu pockala... Zhubla jsem. Vzdycky to vydrzim nejaky cas, kdyz je klid, to jsem u plne v normalu a pak se zase neco stane a ja si to hned bezim koupit. Myslite, ze bych mela jit k doktorovi, nebo ty prasky proste nadobro vysadit? Spravi se to, nebo uz budu naporad labilni? Nebo delam z komara velblouda a nevadi, kdyz to budu v nejake situaci cas brat? Diky moc. Eva

Odpověděl: Martin Konečný
Milá Evo, pokud užíváte látky, které jsou volně prodejné v lékárně a navíc vám lékárník sdělil, že nejsou návykové, tak to se děje pravděpodobně něco na vaší straně. Pokud má člověk k závislostnímu chování dispozice, tak si ji dokáže vytvořit skutečně na čemkoli. Doporučuji vám vyhledat odbornou pomoc (psycholog, psychiatr) v případě, že to cítíte jako skutečný problém, který nejste schopna sama zvládnout. Pokud nemáte na žádného odborníka kontakt, zavolejte k nám do K-centra tel.: 83 87 21 86 a mi vám nějaký poskytneme. Nechci vám dávat kontakty na někoho konkrétního, protože neuvádíte odkud jste. Hodně štěstí. MK