Zuby
Lucie
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat pana doktora na otázku týkající se kažení zubů. Jsem pátým rokem abstinující /z 4roční závislosti na heroinu/ a žiji úplně "běžný" život. Je pravda, že po vysazení heroinu, jsem krom absťáku, měla ještě velké zdravotní problémy, ale nikde jsem nebyla na komplexním vyšetření. Všechno se zdá být nyní v pořádku, ale zuby se mi začaly kazit obrovskou rychlostí. Nevím proč ?? Koupila jsem si miliony kartáčků, vodiček, štětečků,... a nikdo mi to nechce nebo neumí vysvětlit proč až teď /v době velké péče o ně/ se kazí. Přemýšlela jsem a také se ptala svých kolegů, ale...? dochází tam k nějakému rozpadu ? chybí nějaká látka ? Nikdo v podstatě nic neví, a nezdá se mi to házet všechno na špatnou péči v minulosti :-)) Děkuji Lucie

Odpověděl: Jakub Minařík
Odpověď je docela složitá. Ono to nesouvisí jen s dobrou, nebo špatnou péčí, ale s celkovým stavem organismu. Ten se asi v době vašeho braní nějak změnil. Problémy se zuby může způsobit i stres a nepohoda spojená s odvykáním. Také možná vaše braní odstartovalo proces, který si stále vybírá svou daň.
Asi by stálo za to, nechat se pořádně vyšetřit i s tím, že by lékař, který vás bude vyšetřovat bude znát vaši historii a vyšetření tomu podřídí. Pak se ho zkuste zeptat na vysvětlení. Možná se od něj dozvíte více než ode mě. :-))