RE. komunity
Kacka
Diky za odpoved, takze vlastne diky "mladicke nerozvaznosti" ma bracha dozivotni prusvih. Myslim, ze ted se konecne opravdu rozhodl s tim prestat, sam prisel s tou komunitou, nikdy pred tim na tak dlouho nikam nechtel. Mam o nej strach, myslim, ze moc veri tomu, ze ho ta komunita zmeni od zakladu, nejen ze necha drog, ale ze pak bude zodpovedny, bude si planovat a bude mit konicky. Ted asi mesic nebere. Pripada mi, ze to leceni hrozne precenuje, ze si mysli, ze proste staci, tam pul roku byt a bude z nej jiny clovek a ze pak bude prekvapen, ze to tak snadno a rychle nejde. Nebo ze si bude moc verit a zase si da jakoze jen jednou. Nevim, jestli to dobre vyjadruju a asi to zalezi na nem, ne na statistikach a me. David je nejaky chytry, ja osobne takovehle uzivani subutexu povazuju za stejne svinstvo jako herak, jediny rozdil je cena, a asi by se mel zamyslet, jestli takhle svoji abstinenci a sam sobe neveri prave diky subutexu. Ale nebudu delat chytrou:-). Pusti do komunity navstevy? Myslim i nerodinne (a co nikdy nic nebrali). Je fajn, ze takhle lidem poradite a i anonymne pres web, nejakeho osobniho povidani bych si asi bala, i kdyz vase reakce jsou takove pratelske. K.

Odpověděl: Helena Hošková
Ahoj Kačko, máš pravdu v tom, že úspěšnost léčby závisí především a hlavně na Tvém bratrovi. Co se týče Tvých otázek ohledně návštěv v komunitě, je to tak, že do komunity můžou jezdit i jiné než rodinné návštěvy. Není to ale hned a to samé platí i pro příbuzenské návštěvy. V první fázi léčby jsou totiž kontakty s vnějším prostředím omezené na minimum. Ten, kdo se léčí v komunitě si může např. pozvat staré přátelé, které měl ještě v době, kdy nebral drogy apod. Komunita obnovu takových kontaktů spíš podporuje, protože člověku pak pomáhají ustát návrat do jeho původního prostředí. Stačí to takhle? :-)