thc vs antibiotika
Shanti
Ma nejaky vliv pozivani THC pri lecbe antibiotiky? Jedna se mi jak o moznost oslabeni ucinku antibiotik, tak i ovlivneni THC tripu antibiotiky v psychicke rovine (mluvim tady o dosti silnem skunku, ktery hodlam zitra vykourit s kamarady ;). A jak je to s alkoholem? Pusobi tak, ze oslabuje ucinky antibiotik, nebo sloucenim s antibiotiky vytvari nejakou toxickou latku? Nestojim o dohady a domenky, pouze pokud presne vite.. Diky

Odpověděl: Jakub Minařík
Mohl bych vědět přesně jen tehdy, kdybych věděl o jaká ATB se jedná. Různá ATB mají různé nežádoucí účinky, také různé interakce a různá rizika. Také různě účinkují na jednotlivé mikroby.
Obecně ale platí, že antibiotika jsou dost nebezpečné léky, Vychází to už z překladu jejich názvu. Mezi potenciálně nejvážnějsí nežádoucí účinky patří, že umřete, nebo také ohluchnete a tak. Velmi snadno si něco takového můžete způsobit nežádoucí interakcí. Jiná užitá látka prostě vytlačí antibiotikum z vazby na plasmatické bílkoviny, tím dojde k vzestupu účinné koncentrace na koncentraci toxickou a je to. :-))
A já fakt nevím, jak které antibiotikum interaguje s různými drogami. Mohu se to ale pokusit zjistit, pokud budu znát název preparátu, případně účinné látky. Ale zas obecné pravidlo zní. Interakce na kterou se ptám, musí být prozkoumaná. Pokud není, tak se odpověď nedozvím. Takže pokud budete kombinovat a něco se vám stane (třeba začnete kulhat nebo slintat), tak to někdo prozkoumá, popíše a ... ti další to už třeba budou vědět. :-)