Otazka
DAVID
RELAPSU? Stejně nevim kde bych H sehnal, , Ale beztak všechny bejvalý smahny tvz. "vyléčení"berou nějaký klepky- aŤ třeba subutex, neurol, neřknu-li rohypnol ALE na spaní!!! Podle mě jsou dlouhodobý léčby a la zlatá klec k hovnu, člověk se musí naučit SáM organizovat svůj čas, život a rozhodovat se sám za sebe!!!! Normálně ty tablety cucam ale někdy si je šlehnu, no prostě nemůžu si dovolit další dlouhodobý léčby,dodělávám fakultu, a ty vaše terapie jsou podle mne taky na nic - přece se nebudu bavit vo héráku,když ho nechci brát, a jestli Vás zajímá jestli mám svýcho psychiatra tak jo (a to šlehání je občas a je jasný,že to nikoooomu neřikám) Vim,že ho musim vysadit, taky 500/tejden je dost, ale furt lepší než krást, nechávat se zavírat ,brát herák ,tejrat rodinu a bejt Váš KLIENT........!!!!!!! např. v tvz. motivační skupině kde bejvávali všichni sjetý jak hovada, co si pamatuju před 3 rokama to mě má motivovat??????!!!!!!!!! No i když, heroin bejval taky lék co? vy doktoři!

Odpověděl: Martin Hulík
Trvám na tom, že pro vás Subutex i.v. není dlouhodobě perspektivní cesta ze závislosti, Zkuste to brát jako dobře míněné varování a ne jako prudu - bude to pro vás výhodnější.
Jen na okraj k vašemu dotazu: většina klientů po léčbě do sebe necpe ani subutex, ani to ostatní. Ti, co to dělají, neabstinují a tedy "nefungují". Není pravda, že na motivační skupiny docházejí všichni sjetí. MS je určena pro klienty ve vážné životní situaci, často v době rozhodování mezi léčbou a dalším braním drog. Část z nich skutečně neabstinuje, ale přesto zde jistá pravidla platí (docela dlouho jsem MS vedl spolu s kolegy ze stacionáře, takže mám celkem přehled). Nakonec vy taky neabstinujete, takže kdybyste se někdy rozhodl využít služeb motivační skupiny nebo jiného typu péče v naší organizaci, vůbec se nežinýrujte.