SUBUTEX
DAVID
Jsem na sebstituci z heroinu n aSubutexu 2.0mg{den] uz 4 mesice a muj zivot se uplne zmenil do normalu{no predtim sem byl 1 rok na venkove a to taky cistej ovsem v Praze jsem to nezvladl a proto ta substituce} , studuji VS a nemam ani zadny bazeni a la Nespor. Ale muj problem je asi v tom,ze si ho aplikuju intravenozne, proste ze zvyku, chtel bych ho v budoucnu vzysadit.... jak na to, Prestehoval sem se z Prahy kde jsem asi 4 roky bral. Nyni jsem jinde ve meste starame se o sebe s partnerkou sami, kamaradime jen s nesmazkama a je nam hej, A jeste jednu posl otazku: Proc s tim predepisovanim Subutexu vsichni Dr. delaj takovy obstrukce, vzdyt de o cas!!!!! Objednaj fetku az za tejden / do ty doby uz muze bejt na Pankraci ve vazbe........... / i kdyz jsem si sam vedom moznosti zneuziti tohoto leku, ktery mi po 3 lecbach konecne pomohl! Jde hlavne o motivaci a zadna smaska neprestane brat kvuli tomu ze maminka si to preje to ji spis v krizi vokrade/tu svoji maminku. Me osobne Otec IHNED vyrazil na ulici, NA TOXIKY SE MUSI TVRDE ZVLAST KDYZ DE VO HEROIN!!!!!!!!!! no mercy

Odpověděl: Martin Hulík
Je vám hej, jo? A proč si teda už 4 měsíce šleháte Subutex? Nebudu vám mluvit do toho, zda ho užívat nebo ne, ale rozhodně bych doporučil ho užívat způsobem, k jakému je určen, to jest ústy. Máte ho předepsaný od lékaře? Trochu bych o tom pochyboval. Jestli uvažujete jeho vysazení "někdy v budoucnu", zkuste navštívit DS Sananim (MUDr. Minařík, tel. 02/803130) a dohodnout se na plánu snižování dávek - kdo ví, co by to udělalo, kdybyste vysadil Subutex najednou - asi byste neumřel, ale zvýšilo by se riziko heroinového relapsu.
Oproti době, kdy jste bral heroin, jste jistě udělal kus práce, ale opatrně, nejste za vodou. Jestli něco neuděláte s tím Subutexem, budete možná brzy v průšvihu.