Upozornění pro Jakuba Minaříka
Jitka
Všimla jsem si, že už jste několikrát varoval před braním větších dávek MDMA - prý že by to mohlo být smrtelné. Samozřejmě si myslím, že brát tolik pilulí je blbost, ale ještě nebylo zaznamenáno úmrtí na otravu MDMA, příčinou smrti byla např hypertermie nebo srdeční selhání. Znám hodně lidí, co si dávají třeba 6 tablet za noc a zatím neumřeli. A taky nesouhlasím s tím, že doporučujete na E pít za každou cenu co nejvíc vody, éčko vylučuje ADH (antidiuretický hormon) a tělo zadržuje vodu a když je jí moc, tak může dojít k otoku mozku a ke smrti. Tyhle upozornění neberte, jako že dělám chytrou a chci poučovat, jenom mě zaujal rozpor mezi vašimi odpovědmi a tím, co jsem se dočetla o E. A ještě na konec: já E neberu, takže si můžete ušetřit varování a doporučení. A poslední P.S. : líbí se mi váš styl odpovědí a černý humor a ironie, kterou v nich používáte :)))

Odpověděl: Jakub Minařík
Já děkuju. Jak za upozornění, tak za pozitivní zpětnou vazbu.
S tím umíráním. Asi vím co máte na mysli. A já se musím přiznat, že moc neřeším, proč vlastně je to nebezpečné. Docela dostačující se mi jeví model, kdy se stoupající dávkou stoupají očekávané oučinky aritmeticky a ty nežádoucí geometricky. Bylo by to asi na delší diskusi, ale tohle platí. A tak když zjednodušeně - rizika po jedné tabletě jsou 1 a 3 - 100 a účinek přitom 3... Tak nevím. Myslím, že většina lidí drogy bere proto, aby se bavila a ne proto, aby se zabila. A na každém je, aby se rozhodnul. K tomu možná člověk potřebuje rizika znát. I když třeba jen rámcově. A na semináře asi má z dotazujících se v poradně zřídka někdo náladu. Možná ale, že to až moc zjednodušuju. Takže si to nechám projít hlavou.
Díky :-))