Extáze
ExA
Dobrý den,
Před 14 dny jsme popíjeli alkohol s kámošemi v hospodě a potom večer jsme se vydali na diskotéku. Byl jsem už docela opilý , ale bavil jsem se. Poté kámoš vytáhl nějaké tablety, prý extáze a říkal že si dáme. Před tím jsem to nikdy v životě neměl, žádné drogy vůbec neužívám. Tak jsme si dali každý 1 tabletu. Za cca 20-30 min jsem se cítil úplně vyčerpaný, neuměl jsem ani chodit a skoro ani mluvit a chtělo se mi strašně spát. Hlava se mi celá točila a byl jsem úplně mimo, jako by mě ta droga vtáhla úplně do jiného světa. Do hodiny jsem byl odvezen domů a kolem 12 večer jsem usnul. Kolem 4 ráno jsem se vzbudil a už neusnul, bolela mě hlava, ale to jsem si myslel, že to je z alkoholu. Další den se to zhoršilo a měl jsem jakoby dvojité vidění, bolela mě hlava, byl jsem úplně zpomalený, vyčerpaný a jakoby mi brněli konečky prstů. Vzal jsem si v práci týden dovolené, protože jsem si neuměl představit pracovat. Říkal jsem si po týdnu to bude ok. Trošku zlepšení nastalo, ale nebylo to nic moc. Zašel jsem si na vyšetření, poslali mě na CT hlavy,krev, moč vše bylo OK. Tetka po 14 dnech už mě jen lehce bolí hlava v zadní části za ušima a cítím se takový lehce zpomalený a unavený. Je to možné, že se moje tělo s tím tak dlouho vyrovnává?... Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše znepokojení z nepříjemných obtiží. Nezmiňujete, jestli jste drogu kombinoval s alkoholem, nebo dalšími látkymi, pak by byl celý příběh ještě snadněji pochopitelný...
Možné to je a běžně se stává, že zmíněná vyšetření žádnou anomálií nezachytí, to však nemusí znamenat, že jste zdráv. Nejspíš patříte k citlivějším lidem, kteří mají z nejrůznějších důvodů dispozice k psychickým poruchám, nehledě na to, co za dryák jste vlastně užil, často to bývají nebezpečné látky, či mixy, které dokážou "rozhodit" a ublížit i zcela zdravému člověku.
Většinou neblahé příznaky vymizí v horizontu hodin po odeznění intoxikace, někdy dnů, méně často týdnů, ale i to se může stát.
Doporučuji vám tedy vyhledat odbornou podporu a pomoc, otevřeně o zkušenosti a následných potížích promluvit s lékařem, nejlépe psychiatrem - adiktologem, který bývá součástí zdravotnických týmů, nebo spolupracuje se specializovanými tými nestátních služeb, které se zabývají drogovou problematkou. Obavy mít nemusíte, vše zůstane mezi vámi a služby, včetně poradenství, konzultací i terapie, jsou bezplatné.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny a další služby v dosahu, na které se můžete obrátit, obratem pošleme.
Jak je podle oblasti, typu zařízení a služby můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Získáte pochopení, podporu a pomoc. Pokud bude třeba, můžete se domluvit na případném terapeutickém postupu, abyste mohl být co nejdříve v pořádku a kondici, uleví se Vám.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a napíšete nám, jak Vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí, takké jestli Vám byla odpověď užitečná. Zkušenost berte jako upozornění, jasnou zprávu organizmu, Vašeho těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové.
Přeji Vám vše dobré, ať je brzy lépe.
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.