Halucinogeny
CyberGirl
Dobrý den, ve svém okolí mám lidi, kteří tvrdí, že LSD a jiné halucinogeny jim umožnily poznat sami sebe a okolní svět, řešit problémy a nahlížet na ně z jiného úhlu, ujasnit si cíle atd. Opravdu může být např. LSD takhle přínosné ? Nikdy jsem ho nezkoušela, ale začínám o tom uvažovat. Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
"S halucinogenní kulturou ( hlavně LSD) je spojeno jméno Timothy Learyho, který zkoumal účinky této látky na vědomí a také se dříve zkoumal vliv na psychické stavy, lečila se schizofrenie a psychózy. Zážitky s LSD byly psychoterapeuticky konzultovány. Od toho se však později upustilo pro neočekávané výsledky. Nemyslím si, že by LSD mohlo nějak výrazně pomoci v řešení problémů a také náhled na sebe.Samozřejmě může tento zážitek změnit pohled na svět, otázka je však v jakém smyslu. Halucinogeny mění psychiku člověka a vyvolávají stavy změněného prožívání vnitřní Bylo by dobré, pokud už se rozhodnete vyzkoušet tuto látku, dozvědět se o ní více. Můžete využít odbornou literaturu a také na těchto stránkách SANANIMu jsou informace o jednotlivých skupinách drog. Také je důležité, aby byla při tomto pokusu přítomna další osoba, která by Vás "" hlídala"". Může se totiž stát, že na základě změny vědomí byste mohla jednat pro sebe nebezpečně."