žloutenka typuC
Maky
Doubrý den, chtěla bych se zeptat, můj kamarád je pozitivní co se týče žloutenky typu C, sex jsme spolu neměli , ale jednou se řízl a teklo mu hodně krve, krvácení jsem mu zastavila, ale měla jsem na ruce malou ranku a mám obavy jestli je možné abych byla nakažena! Také bych se chtěla zeptat , po nekonečném přemlouvání jsem kamaráda přemluvila a přesvědčila že by měl zkusit léčbu an žloutenku typuC, ale chtěla bych vás poprosit jestli byste mi nezaslali nějaké informace o této léčbě, abychom věděli co ho bude čekat, kolik to asi stojí, a jak dlouhou dobu dube muset být v nemocnici? Slyšeli jsme také něco o domácí léčbě žloutenky typuC, prosím povězte mi co nejpřesněji a co nejvíce věcí o včem kolem té léčby! Mockrát děkuji! A pro zajímavost a k potěšení zděluji , že kamarád už je 17dní čistej, děkuji za radu o čaji, opravdu mu pomohl! Markéta Brtková

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho co píšeš, tak bych s testem asi neváhal. Nemyslím si že by bylo extrémě vysoké riziko přenosu, jen mám dojem, že je to lepší ohlídat. Jen pro informaci, inkubace je až 6 měsíců.
Co se týče možností léčby, tak by bylo nejvhodnější se obrátit na nějaké specializované centrum. Kamarádovi žloutenku zcela jistě někde diagnostikovali a dost možná s ní někde i nějaký čas ležel. Tam by bylo nevhodnější se obrátit. Měl by asi dodat, že před léčbou je nezbytná podrobná diagnostika, pak také musí být co léčit (žloutenka nemusí být aktivní). Pokud by ale byla léčba nezbytná, tak je před ní potřeba alespoň 6 měsíců abstinovat. Možná by stálo (já bych to osobně doporučoval) absolvovat nějakou léčbu, nebo být alespoň v kontaktu s nějakým léčebným centrem.
Pokud jste z Prahy, doporučuji se obrátit na ICDZ ve FN Motol, tel. 02/24436901, tam vám, resp. vašemu příteli vysvětlí všechno co bude třeba.