Obhajoba hulení
Věra
...mám dojem, že jste hodně proti hulení, a že ho ani nerozlišujete od chemie....jasně, má nežádoucí účinky, ale třeba já jsem se díky hulení změnila k lepšímu - dřív mě zajímala akorát móda a jak si namalovat obličej a když jsem začla s hulením (asi jednou za týden s kamarády), tak jsem postupem času začla nahlížet na věci jinak a víc přemejšlet o světě....i mí kámoši a rodiče (ty samozřejmě o travče nevědí :) ) konstatovali, že jsem se změnila k lepšímu. Opravdu si myslíte, že ten, kdo si občas dá jointa, tak mu hned hrozí toxická psychóza ? (mě to tak vyplynulo z těch odpovědí)

Odpověděl: Martin Konečný
Jsem rád, že ve vašem případě je kouření marihuany spojeno se změnou k lepšímu - ne vždy to tak bývá. Myslím si ale, že se nesnažíme vzbuzovat dojem, že pár zakouření jointa vede zákonitě ke vzniku toxické psychózy. Z klinické zkušenosti vím, že prožitek psychózy (toxické či jiné, která může po toxické následovat) není právě příjemná záležitost a může mít i dlouhodobější následky. Já sám jsem zastánece toho, že je lepší když se změní 5 životů k lepšímu (místo deseti) než by se měl jeden změnit k horšímu. Pokud to na vás působí "jako že jsme proti hulení" - zkuste nad tím zapřemýšlet i z jiných úhlů pohledu. MK