vězení
pech
Chtěl bych se zeptat, jestli mi můžete poslat nějakej seznam věz. zařízení, kde funguje program pro toxíky. A v čem třeba takovej program spočívá? Děkuju

Odpověděl: Helena Hošková
V současné době fungují bezdrogová oddělení ve třech věznicích v ČR. Jedná se o věznici v Plzni-Borech a Rýnovicích (pro muže) a Opavě (pro ženy). Program v Rýnovicích má statut ústavní léčby, proto se o něj může ucházet pouze odsouzený s nařízenou ústavní léčbou. V budoucnu se připravuje otevření podobných oddělení i v dalších věznicích. Co se týče programu, do jisté míry kopíruje léčebné postupy, které se používají v klasických léčebnách - tj. skupinová terapie, pracovní terapie, arteterapie (různé výtvarné techniky) apod. - samozřejmě s ohledem na omezení, které prostředí věznice přináší. Preju pekný den. Helena E.