mdma, pamet a tiskovy servis min. vnitra
ctenarka
dobry den, chtela bych se zeptat zda neznate blizsi podrobnosti ke zprave CTK o studii z casopisu Americke neurologicke spolecnosti o vlivu MDMA na zhorsovani pameti. Denni tisk bohuzel neuvadi konkretni detaily vyzkumu, zejmena co to znamena ze sledovani brali Extazi "pravidelne" -- je to kazdy tyden, 2x tydne, jednou za 2 mesice? MfDnes taky uvadi ze 'nejsou dukazy ze by jednorazove uziti melo zasadni nasledky'; opet -- je uziti jednou za 1/4 roku jiz jednorazove? diky za upresneni mate-li k tomu vyzkumu podrobnosti.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak tady máte, odpověď, asi vás neuspokojí, ale přinejmenším vysvětluje. Ještě poznámku, protože jsem sám o studii nevěděl, tak jsem požádal MUDr. Tomáše Zábranského (kterému touto cestou děkuji) a ten mi poslal tohle: Studie, kterou cituje ministerstvo vnitra, je jen signalnim predvyzkumem mnohem rozsahlejsi studie a za takovou ji povazuji i kanadsti vedci. Velikost vyzkumneho samplu (15 lidi) ani vyzkumna metodika tedy v zadnem pripade nedovoluji zavery, ktere uvadi denni tisk.
Tedy suma sumárum na odpovědi na vaše otázky si musíme počkat. :-)