Pomoc zavislym
h.s.
Dobry den. Uz delsi dobu se zajimam o problematiku drog, ja sam mam s nimi zkusenosti, ale jsem si vedom negativ a proto je neuzivam. V prubehu doby, co jsem cerpal informace vsude kde se dalo (vcetne knih, internetovych serveru atd.) jsem stale vice nabyval dojmu, ze bych se mel nejak zapojit a pomoci lidem, kteri v tom jak se rika 'litaji'. Je mi 20 let a mam ukoncene SS vzdelani a momentalne jsem studujici. Chci se zeptat jaka je moznost pomahat, do jake miry je podobnych 'dobrovolniku' potreba a v cem prace spociva (i kdyz jsem si vedom ze odpoved nebude jednoducha protoze je mnoho zpusobu, jak pomoci, ocenil bych ale kdyby jste se rozepsal). Urcite nejsem sam s podobymi pocity :-) Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Tereza Formánková
Je dobře, že se zajímáte o problematiku závislostí a chtěl by jste přispět i vlastními silami v pomoci uživatelům. Takových lidí bude je v současnosti nedostatek a bude jich jistě potřeba stále víc , neboť řady závislých se bohužel stále rozrůstají. Lidé ve Vašem věku se podílejí např. na výměnném programu inj. stříkaček, sociálních službách, dále podle zkušeností a vzdělání jsou poskytovány různé konzultace, práce na motivaci k léčbě a zprostředkování léčby. Doporučovala bych Vám zkontaktovat některé zařízení našeho typu, a získat osobní zkušenost prostřednictvím stáže. Zkontaktujte naše centrum:K-centrum, SANANIM, Osadní 2, P 7,tel. : 83872186,či zařízení zabývající se prevencí závislostí: PREV CENTRUM, tel.22561821 a domluvou si můžete stáž zajistit..