THC: Poskozeni mozku, neplodnost a impotence
ctenarka
"Chtela bych se zeptat na vas nazor na zpravu CTK (http://www.doktorka.cz/run/redsys/r-art.asp?id=576) o tom, ze na Ostravsku nejake devce po jednom jointu zkolabovalo (uci se znovu mluvit) a o tom, ze THC zpusobuje neplodnost. Moji rodice, kteri tak nejak veri tisku, jsou z obdobnych zprav uplne zniceni. Nedalo by se vydat oficialni ""dementi""? (Predpokladam tedy, ze vety jako ""marihuana vyvolava hormonalni poruchy"" jsou mimo realitu.) Dekuji."

Odpověděl: Tereza Formánková
Případ kolapsu po jednom jointu je jistě vyjimečný, není však vyloučený, stejně jako může za určitých okolnosti dojit ke kolapsu po jakékoli jiné zdánlivě neškodné látce. Určitými okolnostmi mám na mysli např. zdravotní dispozice jedince (problémy s tlakem, srdeční ci jiné dlouhodobější onemocnění, alergie na danou látku).Marihuana při dlouhodobějším užívání skutečně vyvolává dlouhodobější hormonální změny, stejně jako obyčejné cigarety ,snižuje schopnost otěhotnění u ženy, větsinou ne úplnou sterilitu. U mužů zvyšuje produkci ženských pohlavních hormonů a tim ohrožuje jejich mužské funkce a tedy i schopnost erekce. Při jednorázovém užití však tato rizika nepřipadají v úvahu, maximálně ovlivňují sexuální apetenci.