Zvýšení neurotoxicity E ?
DušDuš
Když si na party vezmu E, tak když přijdu domů, většinou nemůžu usnout. Řešil jsem to jednou tabletkou Valia, ale nedávno jsem se kdesi na netu dočetl skutečnost, která mě nepříjemně překvapila - že prý kombinace Valia (a příbuzných léků) a Extáze zvyšuje neurotoxicitu. Chtěl bych se zeptat, jestli to je pravda.

Odpověděl: Helena Hošková
Ono je těch problémů vyplývajících z kombinace těchto látek víc. Kombinovat užívání stimulačních látek, jako je extáze, s benzodiazepiny, mezi něž se řadí i valium, se nedoporučuje. Benzodiazepiny zhoršují kvalitu REM-fáze spánku, takže se Vašemu tělu nedostane dostatek kvalitního spánku, aby si mohlo náležitě odpočinout. Sice po užití valia rychleji usnete, ale ten spánek za moc nestojí. Dál je tu i riziko návykovosti valia. Při pravidelném užívání hrozí vytvoření závislosti. Skončit s jeho užíváním pak nelze naráz, ale dávky se musí snižovat postupně (samozřejmě vždycky za lékařského dohledu), takže vyhlídky nikoli růžové..