Kava
Dobrý den, chci si odvyknout od kratomu. Nekde jsem četla, ze kava v tom může pomoci. Chci se zeptat je kava droga? Nerada bych z bláta do louže , diky

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Kava,
díky za Váš dotaz.
Chápu, že nechcete vyměnit jednu závislost za druhou.
Káva obsahuje kofein, jehož užívání je potenciálně návykové. Jeho závislostní potenciál je ale určitě nižší než u kratomu.
Je pravda, že kofein může pomoci s únavou a některými abstinenčními příznaky, jako je únava nebo bolest hlavy. Na druhou stranu, pokud ho budete pít ve velkém, může způsobit nervozitu, nespavost nebo zvýšenou úzkost, což při odvykání od kratomu nemusí být ideální.
Je to dost individuální.
Upřímně si myslím, že by bylo ideální pro abstinování vyhledat odbornou pomoc. Kratom má spoustu negativních vedlejších účinků a proto by bylo bezpečnější abstinovat kontrolovaně.
Dejte vědět jestli byste chtěla více informací.
Ať se daří.
Markéta