Alkohol
Želva
Dobrý Den,mám na vás dotaz ohledně svého manžela, má problém s alkoholem často pije někdy i v tajnosti abych o tom nevěděla, už před tím než sme spolu začali žít pil hodně často alkohol a byl i zavisli na marihuaně někdy si dal i pervitin. Na nějakou chvíli to ustalo pak se to ale znovu vrátilo připouští si že je závislí na alkoholu ale stydí se vyhledat odborní pomoc,často alkohol vedl i k opakovane nevěře alkohol mu vždy vezme všechny zabrání a dělá věci které by normálně neudělal, ja už opravdu nevím jak s tím pracovat jak se chovat a jak to řešit jako manželka chci mu pomoct ale nevim jak proto vás touto cestou prosím o radu o pomoc jak to mohu řešit,nepřijde my normální že clovek takhle pije vždy když se zeptám proč pije říká my že nemá důvod že se to stalo jeho závislosti protože dřív pil jako puberťák proto že pili i kamarádi a stalo se to zvykem, přijde my že to je psychicky problém ale jistá si nejsem tak my můžete napsat vás názor na tudle situaci.Moc vám děkuji!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
zdá se, že jste velmi podobný dotaz zadala do poradny hned dvakrát. Moje odpověď bude tedy velmi obdobná:
Píšete, že muž pije dlouhou dobu alkohol, pil vždycky, v minulosti užíval i marihuanu a pervitin. Nějakou dobu se to zlepšilo, ale postupně se minimálně k pití alkoholu opět vrátil. Problém si připouští, ale protože se stydí, odmítá vyhledat odbornou pomoc. Vy sama mluvíte o tom, že i přes veškerou vaši snahu pochopit jeho osobní příběh a historii, se vám nedaří situaci změnit. A umím si představit, že vidět blízkého, který vám takto lže a ničí se, musí být velmi těžké.
Nezbývá mi proto než zopakovat, že v tuhle chvíli jste vy ta, kdo vidí problém a potřebuje pomoc a podporu. A je úplně v pořádku si o ni říct. A nejen to - je prostě starat se o sebe, mít místo, kde vás vyslechnou a kde si budete moct ulevit. Takovým místem může být spíš než kamarádka Poradna pro rodiče a blízké uživatelů. Nikdo vás tam nesoudí, nenabízí jednoduchá řešení, máte možnost mluvit o situaci podrobněji a bez obav, že na vás budou koukat zkrz prsty. Služby takových poraden jsou diskrétní a většina je i zdarma. Pokud by vám něco takového dávalo smysl, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, pošlu kontakty.
S přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.