THC do letadla
Ondřej
Dobrý večer. Mám dotaz chceme letět s kamarády na dovolenou do země kde je THC legální. Měl bych nějaký problém kdyby u mě nebo v kufru na letišti v Praze našli 1 gram THC? Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Ondřeji,
tohle je spíš právnická otázka, ke které by bylo potřeba vědět mnohem více informací.
Nepíšete nic o tom, v jaké formě byste THC převážel a jaký by měla daná látka reálný obsah THC.
Obecně platí, že je u nás THC, resp. marihuana, nelegální. Nebavím se teď o výjimkách, kdy je možné mít marihuanu na lékařský předpis, nebo o odrůdách, které se pěstují za účelem získání jiných kanabinoidů a jejich obsah THC je v povoleném množství, nebavím se ani o technickém konopí. Lidé tedy cestují např. s CBD olejem, ale obsah THC by v něm neměl překročit určité limity. Pokud by je překročil, můžete s tím mít problém už u nás na letišti, nebo kdekoli jinde (pokud tamější legislativa takovou látku také zakazuje nebo kontroluje).
Pokud se ptáte na to, zda můžete obecně cestovat s marihuanou nebo čímkoli co obsahuje THC do země, kde je marihuana legální - pak ne, protože u nás legální (v širokém slova smyslu) jednoduše není. Pro podrobnější informace se můžete obrátit na Právní poradnu, která se na podobné otázky zaměřuje.
S přáním hezkého dne,
Gabriela Minařík.