Kamarád
Kámoš kámoše
Dobrý den,
můj kamarád a kolega je již asi rok závislý na ketaminu, který užívá každý den. Všichni kolem něj jsou z toho nešťastní, včetně jeho rodiny. Má z toho i zdravotní problémy. Několikrát už mluvil o tom, že toho chce nechat, ale bohužel se mu stále nedaří s tím seknout. Rádi bychom mu nějak pomohli, ale zdá se, že domluva ani návštěvy terapeuta nefungují. Prosím Vás o radu jak mu pomoci.
Díky.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Kámoši,
díky za Váš dotaz a sdílení.
Je skvělé, že se o kamaráda zajímáte a chcete mu pomoct.
Podle toho, co píšete již velkou podporu dáváte. Napadá mě, zda-li Váš kamarád navštěvuje adiktologa nebo terapeuta? Pokud by adiktologa ještě nezkoušel, určitě bych se po někom podívala.
Zároveň ale platí, že pokud sám nebude chtít udělat krok k léčbě, nemůžete ho donutit. Vaše podpora ale může hrát klíčovou roli v tom, aby ten krok udělal.
Proto bych Vám případně jaho nejbližší rodině, doporučila navštívit zařizení, které se zabývá poradenstvím pro blízké lidí, kteří jsou ohroženi závislostí.
Kolegové s Vámi proberou celou situaci podrobně, dostanete jak praktické rady, tak potřebnou podporu.
Napište odkud jste, pokusím se Vám najít odpovídající zařízení.
Dejte vědět.
Držte se.
Markéta