ALKOHOL A ANTIBIOTIKA
wave
Dobrý den,
měla bych dotaz, jak je to s užíváním alkoholu poté co doberu antibiotika? Jde mi o to, že jdu za týden na ples a vychází to tak, že v pátek ráno doberu poslední prášek a v sobotu je ples. Myslíte si, že je to nebezpečné?

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Wave,
díky za Váš dotaz.
Závisí na tom, jaký typ antibiotik jste užívala. Některá antibiotika mají přímou interakci s alkoholem, př.metronidazol (Entizol), tinidazol nebo sulfamethoxazol s trimetoprimem (Biseptol) mohou v kombinaci s alkoholem způsobit vedlejší účinky (nevolnost, zvracení, zrychlený tep, bolesti hlavy). U tohoto typu antibiotik se doporučuje vyčkat alespoň 48hod po posledním užití, než budete pít alkohol.
Berte také v úvahu to, že budete po nemoci, která se léčila ATB. Tedy je velmi pravděpodobné, že budete mít oslabený imunitní systém, který se po nemoci zotavuje. A tedy budete náchylnější ke vzniku dalšího onemocnění.
Zvažte tedy sama, dle toho, jaké ATB jste užívala a jak se cítíte.Určitě bych to ale s množstvím nepřeháněla.
Pokud byste měla ještě nějakou otázku, uirčitě se ozvěte.
Markéta